Rolluiken

Er bestaan veel misverstanden over rolluiken. Zo zijn er klanten die denken dat er geen beveiliging nodig is vanwege de rolluiken.
Dan leggen wij uit dat hun rolluiken met drie schroeven tegen de gevel zijn gezet, en er dus ook weer af kunnen. Zit de bak aan de buitenzijde, dan is dat kinderlijk eenvoudig.
Een rolluik is niet meer dan braak vertragend, áls het is gesloten. Omdat de meeste mensen pas in de avond de rolluiken sluiten, hebben zij een inbraak vertragende werking. Er bestaan ook inbraak werende rolluiken, deze worden blind geschroefd en zijn veel zwaarder uitgevoerd. Vaak zie je ze bij bedrijven en winkels. (Zie afbeelding) Rolluiken bestaan in alle soorten en maten, open of gesloten, in vele kleuren, van sterk tot heel sterk. Als je rolluiken wilt aanschaffen ter beveiliging, adviseren wij om de achterliggende gevelopening te beveiligen. Inbraak werende rolluiken kosten het viervoudige van standaard rolluiken. Overigens is het vreemd dat men denkt dat  rolluiken inbraak werend zou zijn. Dit is een plaatselijke mythe. Vrijwel alleen in de grensstreek kom je ze veel tegen, hele straten in het zuiden zijn donker en verlaten. Zij kennen geen sociale controle meer vanwege al die gesloten ramen en deuren. De mensen zitten achter de luiken, ze zien en horen niets meer. Beveiliging moet echter vierentwintig uur per dag werken, niet alleen 's nachts, Als u even naar de bakker gaat sluit u niet alle rolluiken, in vakantietijd laat u niet drie weken de rolluiken naar beneden. Mocht u dat wel doen, dan geeft u juist een signaal naar de inbreker: ik ben er niet. De inbreker zelf profiteert van rolluiken, zo weet hij zich onbespied. IWEPRO is een voorstander van rolluiken, maar wij  raden echter veilige varianten aan, en alleen als het echt noodzakelijk is. We adviseren u graag over de mogelijkheden.


Traliewerk

Traliewerk is niet de meest sierlijke oplossing. In Nederland ligt dat wat moeilijk. Klanten vinden het niet mooi, vergelijken het met een gevangenis en de gemeente doen soms moeilijk qua vergunningverlening. Terwijl het verschijnsel in zuidelijke of tropische landen traliewerk heel normaal is. Ook in ons land was een traliewerk in een ver verleden de meest geschikte beveiligingsoplossing, maar tijden zijn veranderd en over smaak valt te twisten. Traliewerk of barrièrestangen hebben ook een psychologisch effect. Het wekt al snel de indruk van een onneembaar obstakel. Een inbreker zal er niet snel aan beginnen, hij zoekt liever naar een makkelijker te nemen raam of deur. Bij het toepassen van traliewerk moet u denken aan deuren met glas die niet in het zicht staan, zoals bijvoorbeeld kelderbuitendeuren, of ramen in schuurtjes en kelders. Daar is het geen probleem ze te plaatsen.
Toiletraampjes: Bij toiletraampjes plaatsen we meestal een barrièrestaaf. De spijlen worden altijd maximaal 150 millimeter hard op hard geplaatst, zodat er niemand tussen door kan. Met betrekking tot de bevestiging worden wel eens fouten gemaakt: te kort op de kant of het gebruik van te korte bevestigingsmaterialen zijn een vaak voorkomend verschijnsel. Het traliewerk op zichzelf kan oersterk zijn, maar wordt dit niet goed bevestigd, dan is er geen resultaat. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. We adviseren u graag.
Dakkoepels: Veel particulieren hebben later een aanbouw aan hun huis gezet, vaak met een dakkoepel als lichtbron. Tegenwoordig zijn er gecertificeerde koepels verkrijgbaar, in tegenstelling tot de koepels van vóór 2003.Deze niet-gecertificeerde koepels dienen extra te worden beveiligd met traliewerk, of met een slag-werende extra ruit, gemaakt van glas of  polycarbonaat. Bovendien zijn er ook standaard rasterwerkjes te verkrijgen voor  de standaard koepels, maar welke oplossing u ook kiest, het is niet echt mooi en het is relatief duur.
Lichtstraten: Lichtstraten bij woningen bestaan meestal uit aluminium kaders met slag werende beglazing.  Om dat de ruiten vaak schuin liggen is het moeilijk deze eruit te nemen. Bij hogere risico’s wordt deze zwakke plek  vaak elektronisch opgelost.

Background image
img img img img img img